Oppvask...

Hva er oddsene for at både vaskemaskinen og oppvaskemaskinen ryker i jule- og nyttårshelgen... 2 år på rad? Ikke særlig stor vil jeg tro, men det har altså skjedd...  Nyttårsaften var vi 18 rundt bordet til ribbe og kos. Det var utrolig koselig, og både voksne og barn hadde en flott kveld! Jeg satte på oppvaskmaskinen før jeg gikk til sengs, for da var jeg på en måte igang med ryddingen. Da jeg stod opp 7 timer senere stod oppvaskmaskinen fremdeles og gikk... men ingenting var rent... Veldig hyggelig!! Å ribbefett som er så enkelt å vaske... Så da var det bare å ta frem oppvaskekosten å hive seg i såpevannet.  2 timer senere var kjøkkenet ryddig :-) Og reperatøren hadde tid tidligst om en uke. Så oppvasken tar vi for hånd, og klærne kjører vi på vask rundt omkring til familie og venner. Så nå venter vi i spenning på en repratør... og jeg har allerede begynt å forberede meg på følgene beskjed; "Nei, jeg beklager, men det er en del som må skiftes i både vaskemaskinen og oppvaskemaskinen. Disse delene har vi desverre ikke på lager... De må bestilles fra produsenten, og det vil nok ta 3-4 uker..."  Ja, ja. Bare ikke kjøleskapet ryker, så skal vi nok klare oss :-)

Kommentarer

Populære innlegg