Pizza a la Hege

 Denne pizzaen bare MÅ prøves!!
Jeg har en veldig god venninne på Rennesøy; Hege. Hun er et rivjern av ei dame, og hver gang jeg er hos henne er jeg like imponert over hva hun kan trylle frem av oppskrifter og fantastisk mat!
Oppskriften på denne pizzaen fikk jeg av henne, og om du så aldri har tatt i en bakovn, så klarer du å lage denne! Og gjestene vil tro du ikke har gjort annet enn å bake pizza! :)
Og slik lager du den:
Gjør det enkelt: kjøp ferdig bunn. Er du veldig glad i å lage mat, så kan du selvsagt lage den selv! Men gjør en forandring; bruk fullkornsdeig! Like god, men mye sunnere!
Smør ca 1/2 boks Philadelphiaost m/urter & hvitløk utover hele bunnen
Legg raspet ost oppå den utsmørte osten
Kutt rødløk i passe strimler og dryss over
Så tilsetter du til slutt det kjøttet du ønsker;
På denne pizzaen synes jeg det er utrolig godt med spekeskinke. Jeg bruker Strandaskinke. Den er passe salt og gir veldig god smak sammen med ostene og løken.
Men bruk det du liker eller har i hus; karbonadedeig, strimlet svinekjøtt, kylling, pepperoni. Karbonadedeig, svinekjøtt og kylling må du steke før du har på pizzaen. 

Inn i ovnen i 10-12 min på 200℃

Serveres med en god salat, gjerne med fetaost og oliven om du liker det.

Da er det bare to ting å si;

Inviter noen til å spise sammen med deg! Da smaker det dobbelt så godt! :)
&
Bon appetit!!


Kommentarer

Populære innlegg