Migrene


Jeg er her! Har aldeles ikke gitt meg som blogger, men det skjer så mye for tiden at dagene bare forsvinner! I dag skal jeg skryte litt (ikke av meg selv, men av en annen) og oppmuntre litt. For å kunne gjøre det må jeg være litt personlig. Det er ikke så ofte jeg er det, hverken her på bloggen eller utenom, men i dag gjør jeg et lite unntak. Jeg skal gjøre et unntak til... legge ut et bilde av meg selv. Det er høyst uvanlig, for jeg hater egenlig å bli tatt bilde av, og enda verre er det å se dem etterpå. Sikkert helt idiotisk, men sånn er det!
 Denne tegningen har jeg dratt med meg det siste 1/2 året. Den fikk jeg av treneren min for noen måneder siden. Og den sier vel egentlig alt! For av og til må vi ut av komfortsonen for at ting skal skje. Og det er vel egentlig det jeg har gjort de siste 6 mnd. For siden januar har jeg hatt personlig trener. Verdens beste personlige trener! Og motivator. Og oppmuntrer. Og optimist. Jeg forstår at det i enkelte miljøer er veldig "in" med personlig trener, men det har ikke vært det det har handlet om for meg. Jeg var nødt til å gjøre noe med helsen min, og Arild ble redningen. Jeg har vært veldig plaget med migrene, og har til tider følt at de hyppige "anfallene" har begrenset livskvaliteten min fordi jeg hele tiden har måttet tatt hensyn til om hodet spiller på lag eller ei. 
Min suverene PT; Arild Damm
Det hele toppet seg i gjor høst. Da gikk jeg i over 2 mnd med konstant hodeverk, og ble til slutt sykemeldt. Jeg liker egentlig ikke å ta medisiner, men disse månedene hadde jeg ikke klart meg uten migrenemedisiner. Jeg var temmelig desperat etter å få hodet på plass! Så kontaktet jeg Arild, som er fra samme sted som meg og som jeg kjente litt til fra før. Han har drevet med trening og kosthold hele livet, og er trener for det norske landslaget i karate. Et fyrverkeri og energibunt! Han satte opp eget trenings- og kostholdsopplegg til meg, og har vært med meg 2 ganger i uken, før 7 om morgenen (!) for å trene. Så siden januar har jeg trent 5 ganger i uken, fordelt på styrketrening og intervalltrening. Det høres kanskje travelt ut, men det har egentlig gått utrolig greit. Har ikke opplevd det som stressende i en ellers travel hverdag, men heller som en skikkelig energi-kur! Resultatet er at jeg ikke har hatt migrene siden jeg begynte med dette opplegget, og vanlig hodeverk husker jeg ikke når jeg hadde sist!  Bonusen er at det etter hvert også har forsvunnet en god del kilo.
Meg og min kollega Stina en fryktelig varm dag på kontoret (og for ordens skyld; vi har klær på!)
 I mai begynte jeg i ny jobb. Veldig positivt travle dager med veldig mye å sette seg inn i. Men det gåt utrolig bra! Ingen hodeverk og stive skuldre, bare gleden av å ha steget ut av en til komfortsone, og over til der magien skjer; gode kolleger og nye utfordringer!
Så min oppmuntring er; ikke bare tenk at du skal! Gjør det!! Å få med deg noen som heier på deg! Det kan bli magisk!
Og Arild: Tusen takk! Du e best!!!
God helg!

Kommentarer

Populære innlegg