Fisk i form med bacon og grønnsaker

 I dag ble det fiskegryte i bakeovnen. Oppskrift hadde jeg ikke, men med mange gode ingredienser i heimen er det ikke vanskelig å trylle frem noe godt! Filosofien er veldig enkel: Bruk det du har!! Har du ikke fisk? Pølser fungerer supert!!
Jeg kjøper torsk i blokk på Rema 1000. Dette er veldig rimelig fisk, og kan brukes til steking, koking eller i forskjellige fiskegryter.
 Jeg kuttet opp 5-6 poteter i båter som jeg la i bunnen på en ildfast form. Så kuttet jeg opp det jeg hadde i kjøleskapet;
1 løk
1-2 gulrøtter
1 paprika
1/2 rød chilli
5-6 stilker fersk asparges 
Baconterninger
Jeg la alt i den ildfaste formen sammen med potetene. Fisken "brekkes" i biter og blandes med resten. Stek baconterningene og dryss over. Strø over salt og pepper og hell så over 3 dl matfløte. 
Inn i ovnen på 200℃ i ca 45 min.
Så mens retten koser seg i ovnen, setter du deg med beina på bordet og nyter en god kopp kaffe, gjør unna klesvasken eller lekser med ungene :)
Tomt!!

Kommentarer

Populære innlegg