Kake til helgen






Denne oppskriften har jeg hatt på bloggen min for veldig lenge siden, men den er så god, og lett å lage, så jeg tar en liten reprise for å gi deg et godt tips til kake til helgen. Ønsker deg og dine en fantastisk god og velsignet helg!



Jeg dobbler ofte oppskriften og lager 1 langpanne, og bruker restene i en liten springform. Den smaker fantastis når den er fersk, men er like god om du fryser den ned!

Denne oppskriften bruker jeg som en grunnoppskrift på sjokoladekake, men vareierer med fyll og krem.

Den smaker utrolig godt med vanlig sjokoladeglasur, servert med Hennig Olsen vaniljeis!

I denne oppskriften har jeg brukt bringebærkrem som fyll.


Sjokoladekake


3 egg
4 1/2 dl sukker
300 gr. smør
6 dl hvetemel
3 ts. bakepulver
3 ts. vaniljesukker
2 ss kakao
2 1/2 dl melk


Pisk egg og sukker kraftig til god og stiv eggedosis

Smelt smøret og ha i melken

Ha smør/melk opp i eggedososen mens kjøkkenmaskinen står på det svakeste

Ha i alt det tørre, og la maskinen gå til alt er godt blandet


Hell over i smurt form.

Stekes på 180*c i ca 30 minutt IKKE VARMLUFT

Bringebærkrem

Pisk 2 dl krmfløte til krem samen med 4 ss. sukker

Når kremen er nesten stiv har du i 3 never med frosne bringebær. Pisk til bærene er "knust" inn i kremen.

Når kaken er avkjølt deler du den på midten. Ha bringebærkrem i midten, og oppå kaken.

Kommentarer

  1. Yammi, den kaken kommer vi gjerne på besøk til...hihihi..nei da, bare tuller. Takk for oppskrift, den må jammen prøves ut, for det så ut som en skikkelig go bit!!
    Det hadde vært KNALL kjekt om dokker tok dokker turen ein kveld, barra ji et lite vink, så har me åpent itte dokker har stengt på butikken!!!
    Ha en flotte fredag!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg