Vårtegn!

Jeg vet det er vinter når onkel Jan heiser båten opp på veggen. Der henger den gjennom storm og uvær, hagl og regn. Om vinteren kan jeg stå i stuevinduet å bare se baugen på båten stikke frem bak veggen. Da tenker jeg, at når han igjen setter båten på sjøen, da er det vår!
Så her en dag var det plutselig liv på sjøhuset! Da jeg kom hjem fra jobb stod båten på sjøen, og onkel var travelt opptatt med å gjøre den klar til ny sesong. Og i dag hørte jeg den deilige lyden av gasskokeren som varmer opp den store tanken som han koker krabben i. Og med den kommer livet på kaien! Da kan jeg sitte på den lille terrassen min og bare nyte latter og gamle fiskehistorier etter hvert som de eldre fiskerne dukker opp for å høre hvordan dagens fangst har vært.


Så nå bare gleder vi oss til vi kan gå over på sjøhuset å hente med oss gode krabbeklør som vi kan sitte på kaien og kose oss med!
Vi vet å nyte livet her på kaien! 

Kommentarer

Populære innlegg