Translate

torsdag 11. mars 2010

Frokostbrød




Dette er fantastisk gode frokostbrød, som er utrolig lette å lage!

Oppskrift frokostbrød

4 1/2 dl melk
6 ss smeltet margarin
3 ss sukker
50 gr gjær
2 egg
600 gr hvetemel

Bland sammen alt det tørre
Smelt smøret, og ha i melken til den er lunken
Ha eggene i melblandingen, og tilsett melkeblandingen
Bland sammen til det er en god deig. Spe på med litt mel ved behov.

La deigen heve i ca 1 time


Når deigen er ferdig hevet knar du den godt sammen. Jeg deler den opp i 4 like deler, og triller hver del ut til en pølse.

Del opp pølsen i passe stykker, med en kniv eller pizza-hjul.


Legg stykkene på et brett, pensle med egg og strø på valmuefrø

Etterhev i 1/2 time ++
Stek i ovnen på 200* i ca 10 minutt


Så er det bare til å invitere noen over på kvelds med nybakte frokostbrød, kok deilig kakao med krem, og plutselig har du skapt et fantastisk øyeblikk for deg og noen rundt deg.

9 kommentarer:

  1. De såg jammen godt ut. Ska prøva å lage... gutten min i 3.klasse e ganske flink - hjalp meg å laga pizza idag;)

    SvarSlett
  2. De e koseligt når dei faktisk har tid til å var me å laga mat. Han like de han min i 3 klasse og, å så like han voldsomt godt å få smake på deigen :-)

    SvarSlett
  3. hvor mangen blir det ca pr oppskrift..?

    SvarSlett
  4. Det blir ca 50 frokostbrød. Kommer litt an på hvor store du lager dem :) Lykke til!!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Nydelig side du har her:-)
    Søkte på nettet etter oppskrift på frokostbrød,litt lettvinte og havnet inn til deg.
    Disse skal jeg lage idag:-)
    Tusen takk.

    Klem fra Tone

    SvarSlett
  6. Hei Tone!
    Så kjekt at du liker siden min! Holder bare på for gøy, så jeg prøver å legge ut bilder jeg tar og mat som jeg har prøvd å lage. Håper rundstykkene ble gode! Hos oss er de en favoritt!
    Ha en strålende kveld!

    Klem fra Anne Laila

    SvarSlett
  7. Å så mange gode oppskrifter du har, skal forsøke å lage frokostbrøda og pastasalaten din snart :)Såg så godt ut :)

    SvarSlett
  8. Hei! Lagde frokostbrødene dine i helgen, og de slo veldig ann hos fruen! Toppet de med ristede solsikkekjerner som var veldig godt.
    Fin, enkel og GOD oppskrift!

    Erland

    SvarSlett
  9. Hei Erland!
    Så bra at de falt i smak! Tusen takk for kommentar! Det setter jeg stor pris på!

    SvarSlett